Hoofdvestiging Labyrinth:
Archimedeslaan 16
3584 BA Utrecht
T: (030) 2627191
E: info@labyrinthonderzoek.nl

Focusgroepen

Voor een goede uitvoer van de focusgroepmethode levert Labyrinth gespreksleiders / onderzoekers, notulisten en eventueel een extra coördinator. De medewerkers zijn vaardig in het creëren van een open en prettige sfeer waarin elke deelnemer zich vrij voelt zijn / haar bijdrage te leveren. Een belangrijk aspect in de voorbereiding van focusgroepen is de werving van deelnemers die bereid zijn naar een afgesproken locatie te komen. Labyrinth heeft veel ervaring in het opsporen en enthousiasmeren van potentiële deelnemers en wendt waar nodig creatieve werkwijzen hiervoor aan, zoals het aanspreken van groepen en sleutelfiguren in de bestaande netwerken. Het vinden van een geschikte locatie hoort ook bij een goede voorbereiding, hierin kan Labyrinth advies geven.

De focusgroep is een methode waarmee Labyrinth uitgebreide en diepgaande informatie verkrijgt door in gesprek te gaan met een groep respondenten. Deze kwalitatieve methode wordt, vaak in combinatie met kwantitatieve methoden, aan het begin (bij onderwerpen waar nog weinig over bekend is) of aan het einde (om resultaten te interpreteren) van onderzoek gebruikt. De kracht van de focusgroep ligt in de interactie, doordat de 5 tot 15 respondenten op elkaar reageren, aangeven wat zij belangrijk vinden en wat hun gevoelens en beweegredenen hierbij zijn. Naar gelang de specifieke vraag kan er gekozen worden voor een focusgroep onder respondenten met dezelfde dan wel verschillende achtergrond, bijvoorbeeld startende ondernemers van allochtone afkomst of (startende) ondernemers in het algemeen.

Het laatste nieuws

  • 21 MEI nieuws afbeelding

    Extenzio adviseert Citycentrum Veldhoven: Weg met leegstand

    Hoe maken we van Citycentrum Veldhoven weer een actueel, aantrekkelijk centrum?

    Lees verder
    21 MEI nieuws afbeelding

    Onderzoek beeldvorming Marokkanen in media

    Labyrinth werkt op dit moment samen met de KU Leuven aan een onderzoek naar de invloed van beeldvorming van Marokkanen in de media in Nederland en Vlaanderen.

    Lees verder
  • 20 MEI nieuws afbeelding

    Enquête CAO Bloemisten voor AVV

    Labyrinth doet in opdracht van AVV onderzoek naar een nieuw onderhandelaarsakkoord opgesteld dat de inmiddels oude CAO uit 2012 voor de bloemistenbranche moet vervangen.

    Lees verder
    19 MEI nieuws afbeelding

    Afronding Lifestyleonderzoek SSH

    De afgelopen maanden deed Labyrinth in opdracht van studentenhuisvester SSH onderzoek naar de lifestyle van studenten.

    Lees verder
  • 18 MEI nieuws afbeelding

    Succesvolle draagvlakmeting Halve Maan

    Na een eerdere draagvlakmeting in deelgebied 1 van de Halve Maan (Oog in Al, Utrecht) verzorgde Labyrinth ook met succes de draagvlakmeting in de Halve Maan Kanaalzone.

    Lees verder
    23 APR nieuws afbeelding

    Hoe winkels weer winnen: effectief centrummanagement in 7 stappen

    “Hoe krijgen we meer traffic, meer kopende klanten in ons centrum?”, vroeg een ondernemer uit Dalfsen ons onlangs.” Zou een centrummanager helpen?” Soms wel, soms niet. Het hangt er van af wat de centrummanager doet.

    Lees verder
Copyright 2004 - 2015 ® Labyrinth Onderzoek & Advies | Sitemap Webdesign Utrecht