VOORAANKONDIGING: SUIKERFEESTMONITOR 2021 Aandacht voor het Suikerfeest!?

Afbeelding bij VOORAANKONDIGING: SUIKERFEESTMONITOR 2021 Aandacht voor het Suikerfeest!?

De Suikerfeestmonitor?

Labyrinth voert ook dit jaar weer het jaarlijkse onderzoek de Suikerfeestmonitor uit. Door middel van de Suikerfeestmonitor maakt Labyrinth een inventarisatie van zichtbare artikelen en/of reclame-uitingen speciaal voor het Suikerfeest. Dit jaarlijkse onderzoek wordt uitgevoerd in acht verschillende winkelcentra in de vier grote steden van Nederland: Den Haag, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Het veldwerk is vandaag van start gegaan en in de komende dagen tot het Suikerfeest zullen er verschillende winkels bezocht worden. Naast het observeren van artikelen en promotie, worden er ook korte gesprekjes gevoerd met medewerkers van de winkels om te vragen waarom er wel of geen aandacht wordt besteed aan het Suikerfeest.  

Welke winkel besteed er aandacht aan?

Verder worden ook webshops en (online) folders meegenomen. Met de Suikerfeestmonitor onderzoekt Labyrinth dus in hoeverre grote winkelketens in Nederland inspelen op het Suikerfeest. Rondom het Suikerfeest doen consumenten extra veel uitgaven, net als voor andere grote feestdagen die in Nederland worden gevierd. Als afbeelding zie je een foto die vandaag door een interviewer is gemaakt, deze winkel besteed wel aandacht aan het Suikerfeest.

Uitkomst?

Toch ziet Labyrinth elk jaar weer dat veel winkels deze kans op extra inkomsten links laten liggen. Hoe is het dit jaar? Labyrinth publiceert op de dag van het Suikerfeest, vermoedelijk 12 of 13 mei, de resultaten van de Suikerfeestmonitor 2021 op haar website.

We zijn benieuwd!