Vooraankondiging Suikerfeestmonitor 2025

Afbeelding bij Vooraankondiging Suikerfeestmonitor 2025


Persbericht: Labyrinth voer jaarlijkse Suikerfeestmonitor uit


Utrecht, woensdag 12 maart 2025 – Voor het vierde jaar op rij voert Labyrinth Onderzoek & Advies de Suikerfeestmonitor uit. Met behulp van mystery shoppers (anonieme klanten die de kwaliteit van service en klantbeleving beoordelen) wordt onderzocht in hoeverre winkelketens inspelen op Eid al-Fitr (Suikerfeest). Waar eerdere edities zich richtten op de vier grote steden Den Haag, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht, wordt het onderzoek dit jaar uitgebreid met Eindhoven en Nijmegen.

Voorgaande onderzoeken tonen een stijging
Labyrinth voert jaarlijks de Suikerfeestmonitor uit. Hierbij wordt onderzocht of winkelcentra in zes Nederlandse steden speciale aanbiedingen, acties en promoties rondom Eid al-Fitr in de winkels, folders en online hebben. Voorgaande edities toonden aan dat steeds meer winkels zichtbaar aandacht besteden aan Eid al-Fitr – in 2024 had 35% van de onderzochte winkels aandacht voor Eid al-Fitr, een flinke stijging ten opzichte van 21,2% in 2023. Ondanks deze positieve ontwikkeling laat het onderzoek zien dat de aandacht voor Eid al-Fitr nog steeds achterblijft in vergelijking met andere feestdagen. Volgens Labyrinth liggen hier groeikansen voor winkels.
De resultaten van de Suikerfeestmonitor 2025 worden vermoedelijk op 30 maart 2025, vlak voor het Suikerfeest, gepubliceerd op www.labyrinthonderzoek.nl.

Contact
Voor eventuele vragen of samenwerkingen met betrekking tot de suikerfeestmonitor kunt u terecht bij Kim Caarls: k.caarls@labyrinthonderzoek.nl


Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws: Inschrijven voor de nieuwsbrief – Labyrinth Onderzoek & Advies